Κυριακή, Φεβρουαρίου 04, 2007

Μιά πολύ εύκολη νίκη

Και πάλι λίγο σκάκι.
Δεν διεκδικώ δάφνες του μεγαλύτερου μαίτρ αλλά έχουμε εδώ μία παρτίδα πού έπαιξα σε πραγματικό χρόνο στο internet, και είναι ένα παράδειγμα τι πρέπει να κάνει κάποιος για να χάσει πιό εύκολα μιά παρτίδα.Υποτίθεται ο αντίπαλός μου είχε λίγο μεγαλύτερο ranking από εμένα και θα περίμενα καλύτερο παιχνίδι, καθώς και χρόνο (30 λ και 10 δευτ ανα κίνηση), αλλά κάποιοι άνθρωποι πανικοβάλλονται όταν βλέπουν ρολόι, ή ίσως ο συγκεκριμένος αντίπαλος να θέλησε να πειραματιστεί πάνω σε κάποια πράγματα κυρίως στο άνοιγμα.


Sakis-Fischen

1.d4 d5 2.c4 dxc4 3.e4 Nf6 4.Nc3 Be6

όταν αποφασίζει κάποιος να παίξει γκαμπί της βασίλισας σίγουρα δεν προσπαθεί να υποστηρίξει το διπλωμένο του πιόνι στη c κάθετο γιατί απλά είναι χάσιμο χρόνου.Είναι σχοδόν σίγουρο ότι ο αντίπαλος θα το πάρει πίσω, οπότε μέριμνα του πρέπει να είναι η σωστότερη ανάπτυξη των κομματιών του
5.d5 Bg4
κι άλλο χάσιμο χρόνοθ αφού η κίνηση μου είναι φορσέ (κινηγητό του αξιωματικού) όπως έπαιξε ήταν προτιμότερο να οπισθοχωρήσει στο d7 ή c8

6.f3 Bd7 7.Bxc4

βλέπουμε εδώ ότι η ανάπτυξη του μάυρου αναλώθηκε σε ένα πηγαινέλα του αξιωματικού του ενώ εγώ αφού πήρα πίσω το πιονάκι του γκαμπί έχω αναπτύξει τις δύο δυνάμεις μου ικανοποιητικά με έναν πολύ όμορφο σκελετό πιονιών στο κέντρο
7...c5
νέο λάθος. Πιέζει σε λάθος σημείο. Ηταν προτιμότερο το a6 ώστε να κυνηγήσει με b5 τον δικό μου αξιωματικό
8.dxc6 bxc6
η χειρότερη επιλογή για την αλλαγή.Εδώ κάποιος τρώει με το άλογο ή τον αξιωματικό. Για μένα προτιμότερο το άλογο. με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται απομονωμένο πιόνι στην πίεση του οποίου θα βασιστώ στην συνέχεια πιέζοντας πάνω στο ροκέ του αντιπάλου ταυτόχρονα.

9.Nge2 e6
σωστά για να κλείσει την διαγώνιο

10.Ο-Ο Bc5+ 11.Kh1 e5??


μέγα λάθος ανάπτυξης πολύ καθοριστικό.επιβαλλόταν εδώ το ροκέ ώστε να προχωρήσει η αμυντική ανάπτυξη των μαύρων καλύτερα
12.Na4 Bd6??
δεν ξέρω κάτω από ποιά πίεση αλλά εδώ ο αντίπαλός μου στήνει στην κυριολεξία τον αξιωματικό του.Τα θπόλοιπα είναι θέμα χρόνου και τεχνικής πλέον.

13.Qxd6 Nh4 14.Rd1
αγνοώ το Qxe4 και αφού το ροκέ του αντιπάλου δεν μπορεί να γίνει θέλω να πιέσω στην κάθετο περισσότερο εντυπωσιακά, αφού έχω και την υπεροπλία

14...f6 15. g4 Nf4

μιά τελευταία απόφαση που πρέπει να πάρω.Θα πάρω τον ίππο στο f4 αλλά ποιό κομάτι δικό μου θα αφήσω στο παιχνίδι? Πιστέυω μετά από λίγη σκέψη ότι ο δικός μου ίππος όπως έιναι η θέση στη σκακιέρα θα είναι πιό ευέλικτος
16.Bxf4 exf4 17.Nxf4 Rf8??
το μοιραίο λάθος.Υπάρχει μιά κίνηση που βγάζει μάτι και αυτή είναι είναι το πιρούνι του ευέλικτου αλόγου που λέγαμε. Η παρτίδα διαδικαστικά τελειώσε μετά από 4 κινήσεις.



2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Έριξα μία γρήγορη ματιά στη παρτίδα γιατί με πιέζει ο χρόνος. Αυτό που με “παραξένεψε” ήταν η κίνηση των μαύρων 4… Be6. Τυπικό λάθος ανάπτυξης εις βάρος του πιονιού στο e7. Eπιπλέον και ότι το γκαμπί ήταν αποδεκτό. Σπάνια το γκαμπί της βασίλισσας γίνεται αποδεκτό. Αν το τυρί ήταν το c4 και ο μαύρος ήταν “ποντικός” τότε θα είχε πιαστεί από την αρχή στη φάκα.

Επίσης πολλές άσκοπες κινήσεις με τον αξιωματικό για τα μαύρα. Ενστικτώδεις απόπειρες για κάποιο χτύπημα χωρίς ουσιώδη σχέδιο. Μάλιστα με το 5… Bg4 και το αναμενόμενο 6.f3 στέρησε από τον ίππο το πιθανό μελλοντικό πάτημα στο g4 και χωρίς ουσιαστικά να σου στερεί την αμυντική διάταξη των πιονιών για το μικρό ροκέ. Η διαγώνιος που άνοιξε με το 6.f3 ελέγχεται από τον μαυροτετράγωνο αξιωματικό του ο οποίος όμως είναι άσχημα στριμωγμένος.

Ένα μικρό σχόλιο μόνο σε ένα σχόλιο δικό σου. Με μία γρήγορη ματιά χωρίς να μετρήσω βαριάντες το 7…a6 που προτείνεις δεν θα είχε νόημα στο να πιέσει τον Αξιωματικό γιατί θα εξουδετερωνόταν από μέρους σου με το 8.a4.

Δεν έχω να πω κάτι άλλο για τη συνέχεια της παρτίδας. Εκμεταλλεύτηκες στο έπακρο όλα τα λάθη του αντιπάλου και πήρες δίκαια μία θριαμβευτική νίκη. Τα συγχαρητήριά μου.

Wizard

Athanassios Ghikas ready to fly like an Eagle είπε...

συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Σπανια αποδέχεσαι ένα γκαμπι. ισως ο αντίπαλος πειραματίστηκε πάνω σε αυτό που δεν κατείχε απόλυτα. Ποτέ δεν βάζεις τον αξιωματικό σε τέτοιο κεντρικό σημείο μπλοκάροντας το πιόνι από πίσω εκτός αν συντρέχει λόγος. Τώρα όσο για το α6 συμφωνώ ότι θα υπήρχε άμεση αντίδραση από εμένα αλλά τουλάχιστον θα υπήρχε κάποιο αντιπαιχνίδι από την πτέρυγά του αφού μόνος ο αντίπαλος μπλόκαρε το κέντρο του.