Παρασκευή, Ιανουαρίου 05, 2007

Μιά μινιατούρα και ένα εύκολο προβληματάκι....

Μου λείπουν οι ζωντανές παρτίδες, δηλ τα παιχνίδια όχι εναντίον της μηχανής αλλά με αντίπαλο που τον βλέπεις και σε βλέπει, που βλέπει ο ένας τις αντιδράσεις του άλλου, που ο χρόνος πιέζει που , που.
Τι να γίνει όμως ας όψεται το πινγκ πονγκ που με έχει απορροφήσει σωματικά και που οι ώρες των προπονήσεων συμπίπτουν με αυτές των σκακιστικών τουρνουά. (αλλά και να μην συνέπιταν ακριβώς, αντε να πας να παίξεις σκάκι μετά από ξεθέωμα πάνω στο τραπέζι.
Ετσι και εγώ έχω περιοριστεί σε κατ'οίκον ενασχολήσεις με το ευγενές άθλημα όποτε νοιώθω το πνεύμα μου ξεκούραστο, που συνίστανται σε καμμιά παρτίδα real time online, σε καμμιά μελέτη παρτίδας από περιοδικά και σε τακτικές συμμετοχές σε τουρνουά στην online σκακιστική κοινότητα του IECC (International Email Chess Club). Οπως λέει και το όνομα του πρόκειται για παρτίδες που γίνονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, (όχι δηλαδή σε πραγματικό χρόνο). Μία παρτίδα για να τελειώσει μπορεί να πάρει και δύο μήνες ανάλογα πόσο συχνά απαντάει ο αντίπαλός σου και συ. Το πλεονέκτημα εδώ είναι ότι έχεις όλο τον χρόνο να μελετάς τις θέσεις σε βάθος πριν στείλεις την απάντησή σου, αλλά και να παίζεις πολλές παρτίδες ταυτόχρονα χωρίς περιορισμό.
Παραθέτω μία που μόλις τελείωσε, πολύ διδακτική γιατί την έχασα με εντυπωσιακό τρόπο, μινιατούρα, και δυο κινήσεις πριν γίνω ματ, εγκατέλειψα.

Lambrecht-Sakis

1.e4 c6 2.d4 d5 3.Nc3 dxe4 4.Nxe4 Bf5 5.Ng3 Bg6 6.Nf3 e6


είναι τυπικό άνοιγμα Caro Can ένα άνοιγμα που όπως έχω αναφέρει και πάλι μου αρέσει τελευταία για τις δυνατότητες που δίνει στα μαύρα για ενεργητικό παιχνίδι από νωρίς. Η θέση εδώ είναι σχετικά ισοροπημένη με τα λευκά να έχουν φέρει και τα δύο άλογά τους από την μεριά του μαύρου βασιλιά και τον μαύρο να έχει βγάλει έξω σε μεγάλη διαγώνιο τον αξιωματικό του. Αυτή η τακτική γενικά μου αρέσει ώστε να ελέγχω από νωρίς διαγώνια το κέντρο
7.h4 Bd6 8. h5 Bf5 9.Nxf5 exf5


τα λευκά ξεκίνησαν αμέσως μία επίθεση υπεροπλίας με το πιόνι στην h στήλη εναντίον του αξιωματικού μου που μόλις είχα καταλάβει την διαγώνιο όπως ανέφερα.Ομως από εδώ ξεκινούν τα προβλήματά μου γιατί την στιγμή που ο λευκός πραγματοποιεί την αλλαγή του αξιωματικού στο f5, ανοίγει η κάθετος του βασιλιά μου με το καλημέρα του παιχνιδιού που σημαίνει εκ των πραγμάτων μειονέκτημα αφού ο λευκός έχει το ελαφρό προβάδισμα του tempo ούτως ή άλλως

10.Bd3 g6??
λάθος μου. ψύχραιμα βλέποντάς το μετά, μάλλον καλύτερα θα ήταν ή 10...h6 ή ακόμα καλύτερα το κλείσιμο της καθέτου του βασιλιά 10...Ne7, Qe7+. Επίσης πρέπει να σημειώσουμε ότι τα μάυρα έχουν πρόβλημα και με το αδύνατο τετράγωνο g5

11.Bg5 Nf6 12.Qe2+


αφού δεν έδωσα εγώ το σαχ προηγουμένως το δίνει τώρα ο αντίπαλός μου και αποκτά σαφές πλεονέκτημα και ορατές προοπτικές νίκης. Εν τω μεταξύ τα μαύρα σε σύγχυση ετοιμάζονται για το τελευταίο μοιραίο λάθος.

12...Kf8 (σε πανικό απλά για να απομακρύνω τον βασιλιά μου από την μοιραία κάθετο) 13.hxg6


προσέξτε!! τα λευκά κάνουν την επίθεσή τους επί της πιονοδομής μου που έχει τρύπες. Με ποιό πιόνι νομίζετε ότι ήταν καλύτερα να κόψω? ή τέλος πάντων αν όχι κόψιμο, ποιό θα ήταν το καλύτερο παίξιμο?

Δεν υπάρχουν σχόλια: