Δευτέρα, Απριλίου 09, 2007

Τουρνουά Καλλιθέας 1ος γύρος

Το τουρνουά τελείωσε για μένα λίγο πιό νωρίς. Ενώ δηλαδή ήταν να γίνουν 7 γύροι, (ο τελευταίος θα γινόταν μετά το Πάσχα μεθαύριο Πέμπτη), με ειδοποίησαν ότι κατόπιν κλήρωσης περνάω τον γύρω bye όπως λέγεται, όταν ο αριθμός των παικτών που λαμβάνουν μέρος είναι μονός. Ετσι λοιπόν συγκέντρωσα 3 βαθμούς σε επτά γύρους (2 νίκες και ένας bye) Πολύ ευχαριστημένος από το στυλ παιχνιδιού μου γενικότερα. τουλάχιστον χωρίς σοβαρά λάθη, και που μόνον κέρδισε όταν κέρδισε ο αντίπαλος μου γιατί έπαιξε καλύτερα από εμένα.
Παρουσιάζω εδώ την πρώτη μου παρτίδα με παίχτη με πολύ μεγαλύτερο ΕΛΟ από εμένα, όπου αν και έχασα (κάποια στιγμή πίστεψα ότι θα κάνω την έκπληξη) τον αντιμετώπισα στα ίσια μέχρι τέλους (το παραδέχτηκε και ο ίδιος ο αντίπαλος μου στο τέλος)

Σάκης-Κεσόγλου

1.c4 e5 2.Nc3 Nc6 3.e3 Nf6 4.d3 g6 5.Bd2 Bg7 6. Be2 d6

μετά από τα διαδικαστικά ο μαύρος αναπτύσσει τον αξιωματικό του από την διαγώνιο, με πρόθεση να κάνει το μικρό ροκέ.Εγώ αναπτύσσω το ζευγάρι των αξιωματικών μου με μακροπρόθεση να επιτεθώ στο φιανκέτο του αντίπαλου βασιλιά.

7.h3 O-O 8.Nf3 Nd7 9. e4 άνοιγμα της διαγωνίου Nc5 10.Nd5

είναι εμφανής η πρόθεση και των δύο να καταλάβουν τα άλογά τους στρατηγικές θέσεις.Εγώ πάλι επειδή σκοπεύω να επιτεθώ στην πλευρά του αντίπαλου βασιλιά διστάζω ακόμα για το ποιό ροκέ θα πραγματοποιήσω

...Ne6 11.h4 ξεκινάω την πλάγια επίθεση λίγο ίσως αντιδεοντολογικά χωρίς να έχω κάνει ακόμα το ροκέ αλλά θέλω να έχω το στοιχείο του αιφνιδιασμού Ncd4 12.Nxd4 Nxd4 προφανής η πρόθεση να καταλάβει την στρατηγική θέση με το άλογό του 13.Be3 το οποίο θέλω να κάνω να μην αισθάνεται καθόλου σίγουρο

...c6 14. Bd4 exd4 15. Nf4 φυσικά και θα μετακινούσα τον ίππο μου εδώ. Μιά άλλη κίνηση θα ήταν στο b4 με τελείως άλλη εξέλιξη ίσως του παιχνιδιού, αλλά αυτές είναι αποφάσεις που παίρνεις εν θερμώ παρτίδος, έτσι και εγώ αποφάσισα f4 κοντά στα δρώμενα της προγραμματισμένης επίθεσης ...Be5 ο αντίπαλος πάντως εκ των υστέρων κρίνοντας έξυπνα με εξωθεί σε υποχρεωτικές αλλαγές ώστε να εξαντλήσει το υλικό μου που θα λάμβανε μέρος στην επίθεση. (πράγμα που αποδείχτηκε σε τελική ανάλυση σωστό) 16. g3 Bxf4 17. gxf4 Qf6


βρισκόμαστε στην 17η κίνηση και με τον καλύτερο αντίπαλό μου δεν τα πηγαίνω και πολύ άσχημα. Ο μαύρος έχει πραγματοποιήσει τις αλλαγές στο κέντρο που είδαμε αλλά η πιονοδομή μου φάινεται πολύ καλύτερη αφού ο μάυρος έχει ένα δίπλωμα.είμαι έτοιμος να συνεχίσω με επιθετικές βλέψεις κατά το σχέδιο, κάνοντας μάλιστα και το μεγάλο ροκέ
18.Qd2 Qe7 φυσικά βλέπει ότι η Βασίλισσά του δεν στέκεται μόνη της μπροστά οπότε με την οπισθοχώρηση εκδηλώνει πρόθεση να προωθήσει πιονάκι της στήλης f 19. Ο-Ο-Ο f5 20. Bf3?

πιστεύω ότι με αυτή την ασαφή κίνησή μου του πανικού, απλά για να αποτρέψω νέες αλλαγές, πήρε την πρωτοβουλία και το tempo ο αντίπαλος μου. Μου το επισήμανε μάλιστα και μετά το τέλος λέγονμτάς μου ότι έπρεπε να παίξω βάσει του σχεδιόυ μου. Το οποίο θα μπορούσε να ήταν:
20.h5 fxe4 21.dxe4 Qxe4 22.hxg6 hxg6 23.Qxd4 Qxf4+ 24.Qxf4 Rxf4 25.Rxd6 Bf5 26.f3 ... οπότε η θέση που θα προέκυπτε


είναι θέση που οδηγεί σε φινάλε με πολλές προοπτικές και για τους δύο και ένας Θεός θα ήξερε τι θα μπορούσε να γίνει
...Be6 21.Rdg1 όχι ότι είναι άσχημο αλλά και πάλι έχασα την ευκαιρία να επιτεθώ προωθώντας το πιονάκι από την h κάθετο, την στιγμή μάλιστα που ο αντίπαλος δεν προχώρησε σε αλλαγές στο e4
...Kf7 φυσικά απομάκρυνση του βασιλιά από τις καθέτους των πύργων μου 22.h5 Rh8 23.Rh2 Rag8 b4?

άλλο ένα σημαντικό λάθος που πιστεύω ότι ολοκληρωτικά κρίνει την παρτίδα (ειδικά όταν παίζεις με αντίπαλο τέτοιου επιπέδου). Κρίνοντας (λανθασμένα έδώ και πολύ ώρα) ότι δεν οδηγεί κάπου η επίθεση που σχεδίαζα, προσπαθώ να δημιουργήσω αντιπαιχνίδι με λάθος τρόπο σε λάθος χρονική στιγμή.
...Qf6 25.b5 και εξακολουθώ να επιτίθεμαι χωρίς αντίκρυσμα αδυνατώντας τώρα και την άμυνα του βασιλιά μου...cxb5 26.Qb4? (ουσιαστικά η τελευταία είναι μιά σπασμωδική κίνηση συνειδητοποιώντας το λάθος μου)

...fxe4 27.hxg6+ πoλύ αργά πιά hxg6 28.Qxd6 exf3 το παιχνίδι μου πλέον έγινε μιά σούπα και όλα πλέον χάνουν 29.Rxh8 Rxh8 30.Qc7+ Qe7 31. Qe7 με αξιωματικό λιγότερο δεν με συμφέρει φυσικά η ανταλλαγή των Βασιλισσών ...Qa3+


η αντίπαλη Βασίλισσα εισχωρεί πλέον στις γραμμές μου και όλα τελειώνουν
32.Kb1 Qxd3+ 33.Kc1 Qde+ 34.Kd1 Qd3+ 35. Kc1 Rc8+ 0-1

Δεν υπάρχουν σχόλια: