Ποτέ δεν είναι αργά για να θυμηθούμε ότι:
- Πάνω από μισό εκατομμύριο καταλυτικά αυτοκίνητα στην Αττική κυκλοφορούν "πυροβολώντας" επικίνδυνους ρύπους, όπως το καρκινογόνο βενζόλιο και άλλους.
- Μόνο 150000 αυτοκίνητα έχουν αλλάξει τον καταλύτη τους από τότε που εφαρμόστηκε το μέτρο της απόσυρσης με τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας στις αρχές της δεκατίας του 90.
- Οταν εφαρμόστηκε το μέτρο, ουσιαστικά αφήσαμε την μόλυνση από τον μόλυβδο και περάσαμε σε άλλης μορφής ρύπους, αφού πιστεύω ότι ποτέ δεν υπήρξε και σωστή ανακύκλωση των φθαρμένων καταλυτών (όσων τελικά αντικαθίσταντο )
Ειδικά με την ανακύκλωση γίνεται χαμός. Κανείς δεν ξέρει πού πηγαίνουν μετά την χρήση τους. Κάθε διαλυτήριο και συνεργείο αυτοκινήτων πρέπει να διαθέτει ένα βιβλίο όπου καταγράφεται η κίνηση των καταλυτών.
Είναι υποχρεωμένοι να τους διαθέτουν αποκλειστικά σε αδειοδοτημένες εταιρίες για την διαχείρηση των καταλυτών, οι οποίοι στη συνέχεια τους στέλνουν σε ειδικά κέντρα ανακύκλωσης στη Γερμανία. Δυστυχώς όμως ούτε βιβλία υπάρχουν ούτε έλεγχοι και έτσι λυμαίνονται την αγορά διάφοροι τύποι, συχνά αλλοδαποί. Αν μάλιστα συνεχιστεί αυτή η ανεξέλεγκτη κατάσταση οι αδειοδοτημένες εταιρίες ...θα κλείσουν!!
Οι ρύποι των καταλυτών ήδη βρίσκονται γύρω μας, σε αυξημένες μάλιστα συγκεντρώσεις σε σχέση με το εξωτερικό, αποκαλύπτοντας τα προβλήματα που υπάρχουν στην συντήρηση και στην αλλαγή τους.
Το βενζόλιο, θεωρείται καρκινογόνο ακόμα και σε ελάχιστες ποσότητες, και δεν υπάρχει όριο ασφαλείας. Ενα αυτοκίνητο με φθαρμένο καταλύτη εκπέμπει μέχρι και 10 φορές περισσότερο βενζόλιο περισσότερο από ένα κανονικό.Μάλιστα μπορεί να είναι και πιο επιβλαβές και από ένα όχημα χωρίς καθόλου καταλύτη.
Δεν είναι όμως μόνον το βενζόλιο. Μετρήσεις στο χώμα και στα φυτά δίπλα στους δρόμους της Αθήνας αποκάλυψαν σημαντικές συγκεντρώσεις μέταλλα της επονομαζόμενης ομάδας της πλατίνας (πλατίνα, παλλάδιο,ρόδιο,ιρίδιο, όσμιο, ρουθήνιο), που βρίσκονται στον καταλύτη για να συγκρατούν ρύπους όπως το μονοξείδιο του άνθρακα, οι υδρογονάνθρακες και τα μονοξείδια του Αζώτου.
Τα καυσαέρια όμως διαβρώνουν τις επιφάνειες των καταλυτών απελευθερώνοντας τα μέταλλα αυτά στην ατμόσφαιρα. Η διασπορά τους με την βοήθεια του αέρα και του νερού είναι μεγάλη, ενώ έχει παρατηρηθεί και όξινη βροχή με τα στοιχεία αυτά! Η επικινδυνότητά τους δεν είναι ακόμα γνωστή καθώς η χρήση τους είναι σχετικά πρόσφατη, αλλά υπάρχουν ήδη αρκετές επιστημονικές δημοσιεύσεις που σημειώνουν ότι περνούν στην τροφική αλυσίδα και συσσωρεύονται στον λιπώδη ιστό.
Γιατί λοιπόν εφαρμόστηκε μιά μετατροπή των κινητήρων (νέας τεχνολογίας όπως ονομάστηκε), χωρίς συγκεκριμένο υπόβαθρο ανακύκλωσης των φθαρμένων καταλυτών, αλλά και ελέγχου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων? Οχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλο τον κόσμο? Και μάλιστα νέα τεχνολογία με άλλου είδους εκπομπής επικίνδυνων ρύπων.
Ενώ έπρεπε κατά τη γνώμη μου να είχε στραφεί η έρευνα και η προώθηση σε άλλης μορφής κινητήρες, αλλά και καύσιμα, περί των οποίων πολύς ο λόγος σήμερα που έχουν σφίξει τα πράγματα.
Απλά τα πράγματα και απλή η απάντηση: μεγάλη η αγορά, πολλά τα λεφτά (7 στις 10 τηλεοπτικές διαφημίσεις στη ελληνική τηλεόραση αφορούν αυτοκίνητα! μοναδικό!! και όλα με δόσεις που έχουν φθάσει και τις 60 αισίως!!)
Είναι υποχρεωμένοι να τους διαθέτουν αποκλειστικά σε αδειοδοτημένες εταιρίες για την διαχείρηση των καταλυτών, οι οποίοι στη συνέχεια τους στέλνουν σε ειδικά κέντρα ανακύκλωσης στη Γερμανία. Δυστυχώς όμως ούτε βιβλία υπάρχουν ούτε έλεγχοι και έτσι λυμαίνονται την αγορά διάφοροι τύποι, συχνά αλλοδαποί. Αν μάλιστα συνεχιστεί αυτή η ανεξέλεγκτη κατάσταση οι αδειοδοτημένες εταιρίες ...θα κλείσουν!!
Οι ρύποι των καταλυτών ήδη βρίσκονται γύρω μας, σε αυξημένες μάλιστα συγκεντρώσεις σε σχέση με το εξωτερικό, αποκαλύπτοντας τα προβλήματα που υπάρχουν στην συντήρηση και στην αλλαγή τους.
Το βενζόλιο, θεωρείται καρκινογόνο ακόμα και σε ελάχιστες ποσότητες, και δεν υπάρχει όριο ασφαλείας. Ενα αυτοκίνητο με φθαρμένο καταλύτη εκπέμπει μέχρι και 10 φορές περισσότερο βενζόλιο περισσότερο από ένα κανονικό.Μάλιστα μπορεί να είναι και πιο επιβλαβές και από ένα όχημα χωρίς καθόλου καταλύτη.
Δεν είναι όμως μόνον το βενζόλιο. Μετρήσεις στο χώμα και στα φυτά δίπλα στους δρόμους της Αθήνας αποκάλυψαν σημαντικές συγκεντρώσεις μέταλλα της επονομαζόμενης ομάδας της πλατίνας (πλατίνα, παλλάδιο,ρόδιο,ιρίδιο, όσμιο, ρουθήνιο), που βρίσκονται στον καταλύτη για να συγκρατούν ρύπους όπως το μονοξείδιο του άνθρακα, οι υδρογονάνθρακες και τα μονοξείδια του Αζώτου.
Τα καυσαέρια όμως διαβρώνουν τις επιφάνειες των καταλυτών απελευθερώνοντας τα μέταλλα αυτά στην ατμόσφαιρα. Η διασπορά τους με την βοήθεια του αέρα και του νερού είναι μεγάλη, ενώ έχει παρατηρηθεί και όξινη βροχή με τα στοιχεία αυτά! Η επικινδυνότητά τους δεν είναι ακόμα γνωστή καθώς η χρήση τους είναι σχετικά πρόσφατη, αλλά υπάρχουν ήδη αρκετές επιστημονικές δημοσιεύσεις που σημειώνουν ότι περνούν στην τροφική αλυσίδα και συσσωρεύονται στον λιπώδη ιστό.
στοιχεία παρμένα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Γιατί λοιπόν εφαρμόστηκε μιά μετατροπή των κινητήρων (νέας τεχνολογίας όπως ονομάστηκε), χωρίς συγκεκριμένο υπόβαθρο ανακύκλωσης των φθαρμένων καταλυτών, αλλά και ελέγχου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων? Οχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλο τον κόσμο? Και μάλιστα νέα τεχνολογία με άλλου είδους εκπομπής επικίνδυνων ρύπων.
Ενώ έπρεπε κατά τη γνώμη μου να είχε στραφεί η έρευνα και η προώθηση σε άλλης μορφής κινητήρες, αλλά και καύσιμα, περί των οποίων πολύς ο λόγος σήμερα που έχουν σφίξει τα πράγματα.
Απλά τα πράγματα και απλή η απάντηση: μεγάλη η αγορά, πολλά τα λεφτά (7 στις 10 τηλεοπτικές διαφημίσεις στη ελληνική τηλεόραση αφορούν αυτοκίνητα! μοναδικό!! και όλα με δόσεις που έχουν φθάσει και τις 60 αισίως!!)
( το υβριδικό γνωστής Ιαπωνικής μάρκας δεν έχω δει όμως ακόμα να διαφημίζεται)
Αν λοιπόν η μεγάλη αγορά και μαζική χρήση των κινητών δίκαια θεωρείται το πρώτο μεγάλο πείραμα με πειραματόζωο τον Ανθρωπο, οι χρήση των καταλυτών στα αυτοκίνητα είναι το δεύτερο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου