Δευτέρα, Μαρτίου 31, 2008

85ο Σκακιστικό Τουρνουά Αμπελοκήπων (γύρος 6)

καιρός να μιλήσουμε λίγο για σκάκι.

Τελευταία συμμετείχα στο 85ο Τουρνουά Αμπελοκήπων, ένα από τα δυνατά τουρνουά που διοργανώνει συχνά πυκνά ο Σύλλογός μου. Δεν έχω τύχη αλλά τίποτα δεν αντικαθιστά την ικανοποίηση και την ένταση μιάς δυνατής πολύωρης παρτίδας με ζωντανό αντίπαλο, σε αντιπαραβολή με τις παρτίδες που παίζω real time στο ιντερνετ αλλά και με το πρόγραμμα ¨-(
Χαμηλό το ranking μου (ELO το λενε στη σκακιστική γλώσσα) αλλά δεν πουλάω σε κανέναν φτηνά το τομάρι μου, και τελικά πάντα καταφέρνω να μαζέψω γύρω στους δύο πόντους σε επτά παιχνίδια (γύρους) που διαρκούν οι αγώνες.

Σε αυτό το τουρνουά ήμουνα λίγο άτυχος.
Είχαν περάσει τρείς γύροι χωρίς να κάνω νίκη. Πολύ δύσκολο έτσι ή αλλιώς αφού κατά τεκμήριο κληρώνεσαι με δυνατότερους από σένα αντιπάλους στο ξεκίνημα. Τέταρτος γύρος, Τετάρτη και αναγκάζομαι να μεταφέρω τον Πατερα την ίδια μέρα εσπευσμένα με λοίμωξη αναπνευστικού, στο Νοσοκομείο, γεγονός που επιβαρύνθηκε από την ήδη επιβαρυμένη κατάστασή του. Ειδοποιώ και χάνω το παιχνίδι στα χαρτιά.
Σάββατο 5ος γύρος και κάνω μιά εύκολη ισοπαλία, την οποία μου την πρότεινε μάλιστα ο αντίπαλός μου ο οποίος όπως αποδέιχτηκε βιαζόταν να φύγει, και εγώ δεν του χάλασα το χατήρι.
Επόμενη Τετάρτη και αυτή τη φορά είμαι παρών, ψυχικα έτοιμος, αφού ο Πατέρας είχε ήδη πάρει εξητίριο, αλλά και αποφασισμένος να παίξω πλέον το σκάκι που ξέρω αφού από εδώ και μπρος οι αντίπαλοι θα ήταν στα μέτρα μου, και...ότι βγεί.

Ο αντίπαλος αργεί γύρω στα δέκα λέπτα και εγώ έχω ήδη ξεκινήσει το χρονόμετρο (Δύο ώρες ανα πάιχτη και 30 δευτ. κέρδος χρόνου ανα κίνηση. αυτό σημαίνει απλά ότι, αν απαντήσεις σε λιγότερο από 30 δευτ/πτα κερδίζεις χρόνο, καινοτομία που είχα εισαγάγει ο αείμνηστος Φισερ).
Ερχεται, δίνουμε τα χέρια και ξεκινάμε. Δεν αργώ να δοκιμάσω μιά έκπληξη. !! Ο αντίπαλος μου παίζει σαν...αυτόματο. Εννοώ ότι απαντάει στιγμιαία, όχι μόνο στις πρώτες 8-10 κινήσεις αλλά σε όλη την παρτίδα, και δεν παίζει άσχημα!! Απλά έχει εξοικειωθεί στο γρήγορο παιχνίδι (rapid game ή blitz, όπως λέγεται στη σκακιστική γλώσσα), και δεν μπαίνει στον κόπο να σκεφτεί περισσότερο. Θα του αρκούσε παρτίδα 15 λεπτών το πολύ!!. Αξιοσημείωτο είναι δε, ότι το περισσότερο που σκέφτηκε σε κάποιες κινήσεις (εκεί που ζόρισαν τα πράγματα, για αυτόν), ήταν το πολύ 45 δευ/πτα έως ένα λεπτό!!
Το γεγονός αυτό αποτελεί παγίδα πολλές φορές γιατί μπορεί να σε συμπαρασύρει και σένα σε γρήγορες ανταπαντήσεις και να υποπέσεις σε λάθη και ανακρίβειες. Κλέινω το μυαλό μου, θεωρώ ότι παίζω με computer και αφοσιώνομαι στις δικές μου απαντήσεις και στη δική μου διαχέιρηση χρόνου. Οπως καταλαβαίνει κάποιος πολύ σύντομα, ο αντίπαλος μου υπερκάλυψε την διαφορά χρόνου και στο τέλος μετα βίας έπεσε κάτω από τις δύο ώρες :-)))
Φυσικά περιτό να πούμε ότι δεν έκανε καν το κόπο να γράφει τις κινήσεις στο δικό του παρτιδόφυλλο.
Ανοίγουμε λοιπόν σκακιέρες και όσο μπορώ καλύτερα περιγράφω.

ΛΕΥΚΑ Μίτζαλης Νικόλαος- ΜΑΥΡΑ Σάκης
(Αμυνα Caro Can-
Advanced Variation)

1.e4 c6 2.d4 d5 3.e5
συνήθως στο e4 απαντάω με c6 που είναι η τυπική αρχή για την άμυνα Caro Can. Ανοιγμα που δίνει πολλες δυνατότητες για διαφορετικόυ τύπου παιχνίδια κλειστα ή ανοικτά αλλά το κυριότερο πολλές καλές δυνατότητες για αυτόν που παίζει με τα μαύρα. Με το e5 ο αντίπαλος προσπαθεί να κλείσει από νωρίς το κέντρο και όποτε γίνεται αυτό συνήθως απαντάω με Bf5 δηλαδή άμεσα βγάλσιμο του αξιωματικόυ πίσω από τις σκληρές πιονοδομές.
3....Bf5 4.Bd3
αυτόματη απάντηση που δέιχνει χαρακτηριστκό του παίχτη όπως προείπα που παίζει rapid games και αρέσκεται στις γρήγορες αλλαγές. Αυτό πρέπει να το κρατήσω στο νου μου από εδώ και μπρος ώστε όποιες αλλαγές παρουσιάζονται να μου δίνουν πλεονέκτημα μέλλουσας θέσης. Εδώ λοιπόν αν αλλάξω πάνω στη θέση του Αξιωματικού του, βγάζει άμεσα την Βασίλισσά του στο κέντρο και δεν το θέλω τόσο νωρίς.
4....g6 5.Bxf5 gxf5 6.f4 e6


Εκτη κίνηση και οι αλλαγές έγιναν όπως τις ήθελα. Εχει δημιουργηθεί μιά σκληρή πιονοδομή στο κέντρο εκατέρωθεν, και τι έχω? Εχω μία ανοικτή g στήλη και δύο μαυροτετράγωνες διαγώνιες ανοικτές επίσης για την Βασίλισσά μου και τον Αξιωματικό για άμεση ανάπτυξη. Αυτή η θέση ουσιαστικό είναι ένα πρώιμο μοτίβο πάνω στο οποίο παίχτηκε όλο το παιχνίδι (λίγο πολύ έτσι γίνεται σε κάθε παρτίδα, με εξαίρεση παρτίδες σπάνιας ομορφιάς όπου κάποιος από τους αντιπάλους αποφασίζει να βάλει φωτιά στη σκακιέρα ανοίγοντας με αλλαγές ή καινοτομίες, υπερβολικά τη θέση)
7.Nf3 Nd7 8.Be3...
κλασσικές κινήσεις ανάπτυξης. Μετά από την κεντροποίηση του Ιππου μου στο d7 είχα δύο επιλογές για τις οποίες σκέφτηκα αρκετά. Η Να παίξω f6, ή να επιχειρήσω διάσπαση πλαγίως στην πιονοδομή με c6. Αποφάσισα το δέυτερο γιατί το πρώτο θα επέτρεπε την έξοδο διαγωνίως της αντίπαλης Βασίλισσας με σαχ (Qh5+)
8...c6 9.c3 Qb6 10.Qe2 Be7
εδώ απλά ανάπτυξα τον Αξιωματικό μου ουσιαστικά περιμένοτας τον αντίπαλο. Επαιξε ροκέ
11.Ο-Ο...
ενώ θα μπορούσε να συνεχίσει με αλλαγές πάνω στο c5, δίνοντας άλλους δρόμους στην παρτίδα. Και εδώ όμως φάνηκε πού τον οδήγησε ο γρήγορος τρόπος σκέψης. Το ροκέ δεν είναι λάθος αλλά πολύ αναμενόμενο στην παρούσα φάση, παραχωρώντας και σημαντικό tempo στο άλλον.
11...f6 12.Rc1...

Ολα συνεχίζονται όπως έχουν προκαθοριστεί. Eπαιξα τελικά και το f6, αλλά τώρα πρέπει και εγώ να κάνω το μεγάλο μου ροκέ, μεταφέροντας το βάρος της επίθεσής μου στη στήλη g, ενώ είναι φανερό ότι ο λευκός θα πιέσει στην άλλη πλευρά με αντιπαιχνίδι στην στήλη c που θα τοποθετηθεί ο βασιλιάς μου μετά το μεγάλο ροκέ. Ετσι γίνεται Πάντα όταν γίνονται αντίθετα ροκέ. Το παιχνίδι αποκτάει άγρια ομορφιά ανοικτό ή κλειστό και οι δύο αντίπαλες παρατάξεις είναι καταδικασμένες να επιτεθούν ο ένας εναντιόν του άλλου βασιλιά (και όποιος έχει το tempo-ρυθμό του παιχνιδιού κερδίζει)
12...c4 13.Na3 Nh6

Προσπάθησα να κλείσω τη θέση στη c κάθετο ενώ ο αντίπαλος τοποθετώντας τον Ιππο του στην άσχημη θέση a3 θέλει να ενεργοποιήσει γρήγορα και τον δεύτερο Πύργο του. (εδώ που τα λέμε δεν έχει και κατι καλύτερο να κάνει στην παρούσα φάση. Αντιθέτως εγώ με το Nh6 ελευθερώνω την g κάθετο κατά το αρχικό σχέδιο που κοιτάει πλέον στον αντίπαλο Βασιλιά.
14.h3 Nf7 15.Rcb1
Πολύ σωστά ο αντίπαλός μου φέρνει και τον δέυτερο πύργο του μπροστά από την Βασίλισσά μου η οποία θα αναγκαστεί να κρυφτεί αν απελευθερωθεί κάποια κάθετος μπροστά της. Πράγμα το οποίο πρέπει πάσει θυσία να καθυστερήσω. Στην πραγματικότητά όμως το μυαλό μου και Βασίλισσά μου κοιτάνε από την άλλη πλευρά προς αντίπαλο Βασιλιά, γεγονός που μου έδωσε την νίκη, αλλά απο την άλλη μεριά παρ'ολίγον να χάσω.κρίνω ότι η ώρα έφτασε και επιχειρώ να αποσυμφορήσω το κέντρο. Στίς σκακιστικές παρτίδες πάντα φτα΄νει η ώρα της κρίσεως που αρχίζουν οι απανωτές αλλαγές και χτυπήματα και τότε φαίνεται ποιός έχει στήσει καλύτερα τα πλάνα του και έχει μετρήσει καλύτερα.
15...fxe5 16.fxe5 Rg8 (ο πύργος μου στη θέση επίθεσής του) 17.Nc2 O-O-O
οσο περνούσε ο χρόνος άρχιζα και αμφέβαλα για την χρησιμότητα του να κάνω ροκέ ή όχι. Εξ 'άλλου δεν είναι και υποχρεωτική κίνηση στο σκάκι. Στην ουσία πρόκειται διπλή κίνηση που φέρνει τον βασιλιά σε ασφαλή γωνία και τον πύργο από την γωνία κατ'ευθείαν μέσα στο παιχνίδι.ίσως η απλή και πιό συντηρητική κίνηση μου Rc8 να υποστήριζε άμεσα την c κάθετο άφηνε όμως το βασιλιά μου στο κέντρο και εγώ ήθελα να φέρω και τους δύο πύργους απέναντι από τον αντίπαλο βασιλιά στον οποίον στοχέυω από την αρχή της παρτίδας και από την στιγμή που ανοίχτηκε η g κάθετος. Το τελευταίο έγειρε την πλαστιγγα υπέρ του πιό ακραίου μεγάλου ροκέ!
18.b3!!
ουσιαστικά ο αντίπαλος ξεκινάει πρώτος τις εχθροπραξίες επικεντρωμένος και αυτός στο δικό του σχέδιο, και εκμεταλλευόμενος άμεσα την αδύναμη θέση του βασιλιά και της βασίλισσάς μου.
18...Qc6 19.bxc4 dxc4 20.Nce1 Bg5

με την κίνηση αυτή προκαλώ τον αντίπαλο εγώ τώρα για αλλαγές ώστε να εξασθενήσω τις αμυντικές γραμμές του. Εξακολουθώ όμως να μην μετράω όσο σοβαρά πρέπει τον κίνδυνο .
21.Bxg5 Nxg5 22.Nxg5 Rxg5 23.Rb2


το σημείο που έφτασε η μάχη είναι εξαιρετικά κρίσιμο.
τι έχουμε λοιπόν. Εναντιόν μου μία επαπειλούμενη επίθεση του αντιπάλου πάνω στην χαλαρή μου άμυνα του Βασιλιά μου με την Βασίλισσα μπροστά του, από το ζευγάρι των Πύργων. (στήλες b και c) . Εγώ από την μεριά μου μέσω της καθέτου και μετά από τις τελευταίες αλλαγές έχω εδραιώσει την κυριαρχία επί της g καθέτου, όπως αυτή άνοιξε από την αρχή, και σε συνδυασμό με την λευκή μεγάλη διαγώνιο που κυριαρχεί η Βασίλισσά μου απειλώ με μάτ πάνω στο αντίπλο πιονάκι στο g2 (αν με κάποιο τρόπο μπορούσε να απομακρυνθεί η αντίπαλη Βασίλισσα από την δεύτερη οριζόντιο αλλά και το Αλογο από την πρώτη). Φαίνονται πολλά? Οχι για την σκακιστική στρατηγική!! Γιατί μένοντας συγκεντρωμένος στο σχέδιο αυτό, μπορεί, ακόμα και κατόπιν θυσίας να υποχρεώσεις τον αντίπαλο να μην μπορεί πλέον να υποστηρίξει το συγκεκριμένο τετράγωνο (g2). Και τότε απλά κερδίζεις το παιχνίδι.
Υπάρχει και ένα άλλο αδύνατο σημείο στα μετόπισθεν των αντίπαλων γραμμών. Το πιόνι c3, που μπορώ άμεσα να απειλήσω με Rg3, οπότε υπερφορτώνεται η αντίπαλη Βασίλισσα σε καθαρά αμυντικές υποστηρίξεις στο g2 και στο c3 (πλησίασμα του στόχου).
Ας δούμε πώς μπορούσε να εξελιχθεί το παιχνίδι αν έπαιζα Rg3
23...Rg3 24.Rab1 Nb6 25.Qd2 Qe4 (άμεση επίθεση με tempo) 26.Rb5 Rdg8
και με την πιο κάτω θέση ουσιαστικά η νίκη μου, ήταν θέμα χρόνου.εγώ όμως αντί να παίξω έτσι, απλά παρατείνω την ευαίσθητη θέση , την παρτίδα αλλά και την αγωνία μου.
23...Rdg8 24.Rab1 διπλώνει φυσικά τους πύργους του
24...b6
παίζω την κίνηση εντελώς αυτόματα και για πρώτη φορά στο παιχνίδι δεν σκέφτηκα πολύ και σε βάθος. το σκάκι σε αγώνες δεν σε συγχωρεί και αμέσως μπαίνω σε περιπέτειες. Τι πιό φυσικό να παίξω Nb6 που υποστηρίζει και το c4 και ουσιαστικά κλείνει και την b κάθετο. Ο αντίπαλος απαντάει
25.Rb4!! ...
και αυτόματα συνειδητοποιώ το άμεσο πρόβλημά μου που απαιτεί λύση αλλιώς χάνομαι (και είναι κρίμα)
Ο αντίπαλος αποκτά δικαίωμα στην άμεση απειλή Rxc4 που σουβλίζει θανατηφόρα την βασίλισσά μου. !!Αυτό σημαίνει δύο πράγματα που πρέπει να γίνουν άμεσα. Η να βγάλω από την ευθυγράμμιση Βασιλιά και Βασίλισσα ή να υποστηρίξω έστω και καθυστερημένα το πιόνι στο c4. Σε κάθε περίπτωση χάνω πιόνι, γιατί υπάρχει και η οπισθοφυλακή υποστήριξης της αντιπαλης βασίλισσας στο e2. (από εκεί που ήταν υπερφορτωμένη, μεταμορφώθηκε με επιθετικές βλέψεις) .
Σκέφτομαι πολύ! Βασικά ποιό στρατιώτη να δώσω, αυτόν στο c4, ή τον άλλον στο b5 μετά από κίνηση εικονικής υποστήριξης b7-b5.? Ο αντίπαλος έχει φοβερό tempo επιθεσης και εγώ σκέφτομαι οτι η μόνη μου ελπίδα είναι με κάποιο τρόπο να τον καθυστερήσω ώστε να εξαπολύσω κατ'ευθέιαν αυτή την επίθεση πάνω στο g2 τετράγωνο και στον αντίπαλο βασιλιά πριν πάμε σε finale με πιόνι λιγότερο (συνήθως χαμένο). Η ώρα περνάει. Κοιτάζω το ρολόι. Το αυτόματο (αντίπαλος μου) δεν έχει ξοδέψει σχεδόν καθόλου χρόνο. Εμένα μου μένουν κάτω από 40 λεπτά. Ξαφνικά κρίνω ότι το πιόνι στο c4 είναι περισσότερο σημαντικό αφού εμποδίζει κατά κάποιο τρόπο έστω και προσωρινά την επιθετική εισβολή προς την μεριά του βασιλιά μου της αντίπαλης βασίλισσας.
25...b5 26.Rxb5 Rg3 (αυτό που έπρεπε να κάνω από την αρχή)
27.Qb2!!
το περίμενα !! Θανατηφόρο τρίπλωμα πάνω στην κάθετο με δύο πύργους και την Βασίλισσα εναντίον του Βασιλιά μου.ο αντίπαλος πρέπει να άρχισε να αισθάνεται σιγουριά για το παιχνίδι. Ψαχνω και ψάχνω την θέση! Ο λευκός έχει μεταφέρει όλο το βάρος της επίθεσής του προς το βασιλιά μου πάνω σε μιά κάθετο και ετοιμάζεται να με ρίξει στο καναβάτσο. Γιά μένα στην άκρη του τούνελ υπάρχει ακόμα το ματ και η απειλή στο g2 , αρκεί να βρώ το χρόνο και την παρά πάνω κίνηση να το κάνω, γιατί η άμυνα του αντιπάλου σε αυτή την πλευρά μοιάζει ακόμα πιό ευάλωτη!
Υπάρχει μιά έσχατη αρχή στη στρατηγική του σκακιού. " Προστατεύουμε βέβαια πάντα το βασιλιά μας από τις αντίπαλες βολές, αλλά.... παίζει και ο βασιλιάς!!"
27...Kd8
αδιαφορώ και απλά φεύγω!! Αν θέλει να κυνηγήσει τον βασιλιά μου ας το κάνει αλλά θα του κοστίσει χρόνο και αυτό ακριβώς είναι αυτό που θέλω!!
Γιά πρώτη φορά το "αυτόματο" καθυστερέι και σκέφτεται αρκετά. Σιγουρεύομαι ότι δεν περίμενε αυτή την απλή κίνηση (πράγμα που μου επιβεβαίωσε μετά το τέλος της παρτίδας). Στην πραγματικότητα δεν έχει κάτι καλύτερο να κάνει από αυτό που έκανε δηλαδή να επανέλθει στην απειλή του c4 αλλά ο χρόνος πλέον είναι δικός μου.
28.Rb4 Ke7
γιά ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια
29.Kh2?
κίνηση που ομολογουμένως δεν κατάλαβα, τότε αλλά τώρα καταλαβαίνω ότι ο αντίπαλος περίμενε τη μοίρα του.
29....f4
επι τέλους δράση και με tempo δικό μου!!


30.Qe2
σπασμωδικά προσπαθεί να φέρει την βασιλισσά του από την άλλη πλευρά αλλά δεν έχει τώρα τον κατάλληλο χρόνο για να το κάνει
30...Rxc3
ισοφαρίζω και το χαμένο πιόνι μου
31.Qf2 Qe4
μαζική αμείλικτη επίθεση προς τον αντίπαλο βασιλιά και με ταυτοχρονη απειλή του d4
32.Qh4+ (σαχ) σπασμωδική απειλή!
32...Kf7 33.Nf3??...
το μοιραίο λάθος!! Δείγμα του πανικού προσπάθησε σαν έσχατο όπλο να ενεργοποιήσει το παθητικό του άλογο που βρισκόταν σαν να κοιμόταν σε ολόκληρη την πορεία της μάχης. Αμέσως όμως το χτύπημα είναι τελειωτικό και οριστικό.

μόλις έπαιξε την κίνηση πιάνω ένα αδιόρατο κόυνημα του κεφαλιού του δεξιά και αριστερά, δέιγμα της απογοήτευσης. Δεν χάνω την ευκαιρία και δίνω το όμορφο knock out!!
33...Rxf3 (τι κρίμα που πέθανε τόσο νωρίς!!)
η κίνηση αυτή λέγεται ψευδοθυσία διαφοράς
34.gxf3 Qe2+

και ο αντίπαλος μου δίνει το χέρι εγκαταλείποντας γιατί επί τέλους το πολυπόθητο ματ στο g2 είναι αναπόφευκτο:-)

Βγαίνοντας μου είπε πόσο ευχαριστήθηκε το παιχνίδι και ότι έκανε λάθος που δεν το έγραψε ώστε να την κοιτάξει ήσυχα στο σπίτι. Του είπα δεν πειράζει και του υποσχέθηκα να του τη φέρω φωτοτυπημένη στον επόμενο τελευταίο γύρο.
Με ευχαρίστησε και χωρίσαμε.

Για την ιστορία να πω ότι κέρδισα με μία πειστική νίκη και στον τελευταίο γύρο, μαζεύοντας συνολικά 2,5 βαθμούς.

Το "αυτόματο" Μιτζάλης επαιξε στην διπλανή σκακιέρα με τον παίχτη που δύο γύρους πριν μου είχε ζητήσει ισοπαλία, παίζοντας το ίδιο γρήγορα χωρίς να γράφει σε περτιδόφυλλο, και κέρδισε σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά... μικρή σημασία νομίζω ότι έχει το γεγονός, πέραν του ότι άφησε ένα γλυκόπικρο μειδίαμα στο πρόσωπό μου:-)

Δευτέρα, Μαρτίου 24, 2008

Τα δύσκολα ενός τετραπληγικού

Οι διακοπές ρεύματος των πρόσφατων κινητοποιήσεων, με έβαλαν σε σκέψεις που θέλω να μοιραστώ.
Ολοι μας την ώρα που μας έκοβαν αυτό το αγαθό της ηλεκτρικής ενέργειας κάτι "παθαίναμε"
Γιά δέκατα του δευτερολέπτου ήταν σαν να μας έκοβαν το οξυγόνο. Μας γύριζαν αυτομάτως 50-60 χρόνια πίσω τότε που στα χωριά των προγόνων μας άναβαν κεριά και λυχνάρια μετά το ηλιοβασίλεμα. Τότε που πολλοί σημερινοί επιστήμονες διάβαζαν κάτω από το φως εκείνο του λυχναριού.
Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Η διακοπή άλλους τους βρήκε την ώρα που σερφάριζαν στο ιντερνετ, άλλους την ώρα που κατάπιναν μία βραδυνή σούπα στη τηλεόραση. Οχι και τίποτα σοβαρό δηλαδη αν εξαιρέσουμε κάποια σοβαρότερα περιστατικά φαναριών στους δρόμους που έσβηναν, δημιουργώντας το απόλυτο χάος, ή ανθρώπους που εγκλωβίζονταν στο ασανσέρ.

Κάποιους άλλους όμως!!

(Θέλω να ευχαριστήσω τον γνωστό και καλό μου φίλο Χρήστο του http://chrisxx.com/ για την συγκυρία να δημοσιέυσει στο φόρουμ του portal του, αυτό που θα διαβάσετε και που μου έδωσε την ευκαιρία να γράψω αυτό το ποστ.)

Τα δύσκολα ενός τετραπληγικού Υπάρχουν αρκετές δυσκολίες όταν έχεις τετραπληγία, σε σχέση με κάποιον που έχει ημιπληγία ή παραπληγία.



Σκέψου, ότι αναγκαστικά ζεις χωρίς την βοήθεια των τεσσάρων άκρων σου και ότι πρέπει να ζητάς πάντα την βοήθεια κάποιου.
«Ακούγεται» τραγικό. Αν ήμουν κ εγώ αρτιμελής δεν θα μπορούσα να «συλλάβω» το μέγεθος των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αυτή την αναπηρία.
Θα μιλήσω όμως πιο συγκεκριμένα.
Σήμερα ξύπνησα πολύ νωρίς 4:35 το πρωί.
Το μόνο που μπορούσα να κάνω μέσα στο σκοτάδι ήταν ν' ανοίξω την τηλεόραση (με την βοήθεια ενός ειδικού τηλεκοντρόλ) και να δω μια ταινία.
Δυστυχώς δεν είχα άλλες επιλογές, γιατί οι γονείς μου κοιμόντουσαν.
Θα μπορούσα αν δεν είχα παράλυτα τα χέρια μου να διαβάσω ένα βιβλίο, να βάλω τον υπολογιστή, να τελειώσω κάποιες δουλειές, έτσι ώστε να έχω περισσότερο ελεύθερο χρόνο μετά.
Πράγματα τόσο απλά, καθημερινά, για έναν αρτιμελή ή έστω για ένα άτομο με λιγότερη αναπηρία από εμένα, για άτομα που μπορούν ν' αυτοεξυπηρετηθούν.
Τις περισσότερες φορές δεν αντιλαμβανόμαστε ότι κάποια «εύκολα» πράγματα που κάνουμε μηχανικά, χρειάζεται μεγάλος αγώνας για να τα κάνουν κάποιοι συνάνθρωποι μας, αυτή η έλλειψη επιλογών μπορεί κάποιες φορές να σου «ρουτινιάσει» τη ζωή, έτσι κι εμένα, εκείνο το πρωινό.
Ενώ η τηλεόραση ήταν ανοικτή, εγώ σκεφτόμουν το παρελθόν και το μέλλον μου, δυστυχώς αυτό κάνω τις περισσότερες φορές.
Όποτε «ταξιδεύω» στο παρελθόν, σκέφτομαι περισσότερο τις στιγμές που με πόνεσαν βαθιά, αυτό όμως μου δημιουργεί απαισιοδοξία και για το μέλλων. Με κάνει να νοιώθω τρομερά ανασφαλής και να σκέφτομαι όλα αυτά που δεν μπορώ να κάνω.
Φοβάμαι πως δεν θα εργαστώ ποτέ, πως δεν θα γίνω ποτέ καλά, πως πάντα θα χρειάζομαι την βοήθεια των δικών μου.
Μέχρι πότε θα γίνετε αυτό;;;
Οι γονείς μου είναι ηλικιωμένοι και σε λίγο ίσως να μην μπορούν να με βοηθήσουν. Τι θα κάνω τότε;
Με το μυαλό μου δημιουργώ διάφορες ιστορίες και σενάρια, δυστυχώς με άσχημο τέλος. Σκέφτομαι τα ίδια και τα ίδια με συνέπεια να δημιουργώ στον εαυτό μου εμμονές και έντονο εκνευρισμό.
Με όλα αυτά το μόνο που καταφέρνω είναι να δηλητηριάζω την ίδια μου την ψυχή, να σχηματίζω μια αρνητική εικόνα για το σώμα μου, που συχνά αυτό βγαίνει και προς τα «έξω». Με φωνές, θυμό, έλλειψη αυτοκυριαρχίας κ εμπιστοσύνης ακόμα και στον ίδιο μου τον εαυτό.
Σίγουρα όσοι με διαβάζετε και βιώνετε μια παρόμοια αναπηρία θα έχετε περάσει παρόμοιες καταστάσεις.
Παρηγοριά μου... Οι φίλοι μου (που μ' αγαπούν πολύ) και η ασχολία μου με το ίντερνετ. Είναι κ αυτό μια μορφή εκτόνωσης, ενώ οι φίλοι, το στήριγμα μου.
Ο υπολογιστής με κάνει και νιώθω λίγο ανεξάρτητος, γιατί είναι το μέσο που επικοινωνώ και εργάζομαι, χωρίς την βοήθεια κάποιου.
Δυστυχώς πια, αυτό από μόνο του δεν μου φτάνει, ενώ τους φίλους δεν μπορείς να τους έχεις συνέχεια κοντά σου.
Εσείς ποιους «τρόπους» εκτόνωσης έχετε βρει για να «περνάτε» αυτού του είδους τις κρίσεις;;;
Μοιραστείτε τις μαζί μου και ίσος να επωφεληθούμε όλοι.


chrisxx Χονδροματίδης Χρήστος

Συζήτηση

Δευτέρα, Μαρτίου 17, 2008

Aπρόσκλητος επισκέπτης...Αυτόκλητος φρουρός (μέρος δεύτερο )

για το πρώτο μέρος διαβάστε το αμέσως προηγούμενο post
.................
Δύο τύποι, άνω του 1.80 ύψος επί 1.60 φάρδος έκαστος, μπήκαν στο φαρμακείο με τα πέτσινα μπουφάν τους όλο κρόσσια στα μανίκια, μακριά μαλλιά, γένια και καουμπόικο βάδισμα του στυλ "μην του μιλάτε του παιδιού, γιατί, γαμεί και δέρνει..."
Αφελής όπως πάντα, τους καλησπέρισα-ενώ λόγω ώρας, έπρεπε να τους καλημερίσω-και τους ρώτησα τί θέλουν. Στο τρίτο καουμπόικο βήμα σταμάτησαν απότομα κοιτώντας χαμηλά μπροστά στον πάγκο, σαν κάτι να μην τους άρεσε.

"Μπορώ να φανώ χρήσιμος σε κάτι?" άρχισα εγώ το τροπάριο του ευγενικού διανυκτερεύοντος φαρμακοποιού. Οι τύποι δεν έκαναν βήμα και κοιτούσαν διαρκώς μιά εμένα και μιά μπροστά στον πάγκο σαν κάτι να τους εμπόδιζε να προχωρήσουν. Σαν κάτι να καρατάριζαν...
"Ρε φιλαράκο, μήπως γίνεται να βγείς λίγο έξω να σου πούμε?"
"Δε θυμάμαι να αφήσαμε ποτέ καμιά συζήτηση στη μέση..."
απάντησα ψυλλιασμένος πια ότι κάτι δεν πήγαινε καλά.
"Να και εξυπνάδες, ο κυρ-φαρμακοποιός...", λέει ο ένας καουμπόης. στον άλλον.
Εμένα με ζώνουν τα φίδια και καταριέμαι τον εαυτό μου που το παίζω άνετος και δεν κατεβάζω ρολά μετά τις δώδεκα- "και τώρα τί κάνεις μ@λ@κ@, άμα στη πέσουνε αυτά τα δύο γομάρια?" σκεφτόμουνα σε γρήγορες στροφές. Και επειδή λένε πως η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση, που στην περίπτωση αυτή σημαίνει ότι δεν τα χάνουμε και δείχνουμε ότι δε φοβόμαστε, ακόμη κι αν έχουμε χεστεί πάνω μας τόσο που έχει αρχίσει και μυρίζει, ρωτώ με σταθερή, αργή και κάτι μεταξύ Νίκου Κούρκουλου και Κλιντ Ιστγουντ φωνή.
"Είμαι εδώ για να εξυπηρετώ όποιον έχει ανάγκη. Δεν έχω όρεξη για περιττές νυχτερινές κουβεντούλες.-Λοιπόν... θα μου πείτε τί θέλετε?"

Δεν ξέρω από πού αντλούσα το θάρρος εκείνη την ώρα. Φαίνεται όμως οτι οι καουμπόιδες ήξεραν. Ηξεραν κάτι που σταθερά εμένα μου διέφευγε....

Ο πιό βαρύς έξυσε για λίγο το τριχωτό πηγούνι του κοιτώντας πάντα σαν αφηρημένος-έτσι-χαμηλά μπροστά στο πάγκο...
"Καλααά...έχε χάρη..." είπε δείχνοντας απειλητικά με το δάκτυλό του και, αφού ξανακοίταξε πάλι μπροστά από τον πάγκο, χτύπησε τον άλλο στη πλάτη, βγήκαν έξω και έφυγαν μέσα σε ένα πανδαιμόνιο από μαρσαρίσματα, φροντίζοντας όλος ο καπνός από τις εξατμίσεις τους να μπαίνει μέσα στο φαρμακείο....

Εμεινα για ώρα σαν χαζός ν'αναπνέω μισοκαμένη βενζίνη, να κοιτώ πίσω απ'τον πάγκο και να οικτίρω τον άθλιο ψευτόμαγκα εαυτό μου που δεν εννοούσε να διανυκτερεύει με κατεβασμένα ρολά. Αλλά γιατί όμως οι καουμπόιδες του...μεσονυκτίου δεν μου την έπεσαν? Τι τους εμπόδισε? Στην αρχή πίστεψα οτι επρόκειτο απλώς για αυτούς τους ακίνδυνους, τσαμπουκάδες που πουλάνε μαγκιά κι άμα πιάσει έπιασε... στην αρχή. Ωσπου επι τέλους, λύθηκε το μυστήριο των βημάτων που είχα ακούσει στην αρχή της ιστορίας μας.
Ενας αδέσποτος σκύλος γιγαντιαίων διαστάσεων καθόταν όλη αυτή την ώρα, μπροστά από τον πάγκο χωρίς να το έχω πάρει είδηση!
Αυτός ο απρόσκλητος επισκέπτης είχε γίνει ο αυτόκλητος φύλακάς μου, χωρίς να έχω πάρει μυρουδιά!
Σηκώθηκε λοιπόν αργά αργά, τεντώθηκε, χασμουρήθηκε και κίνησε για τη πόρτα, έτσι απλά όπως είχε μπει.
"Ει ψιτ! Φιλαράκο!" του φώναξα πριν βγεί, δείχνοντας του τη μισή πίτσα που μου είχε περισσέψει. Με κοίταξε με δυό γαλήνια βαθιά, ανεξιχνίαστα μάτια, από αυτά που πρέπει να δει κανείς πολλές φορές για να πει πως τα'δε πραγματικά.
Γύρισε πίσω.Πάντα με το αργό του βήμα, ενώ εγώ του έστρωνα την πίτσα όπως ήταν με το κουτί στη μέση του φαρμακείου. Την καταβρόχθισε χωρίς πολλά πολλά, ύστερα με κοίταξε γεμάτος ευγνωμοσύνη.
Τον χάιδεψα λίγο στο σβέρκο.
"Σ'ευχαριστώ ,φιλαράκο..." του είπα.
Μου απάντησε μ'ένα ρέψιμο και αφού τεντώθηκε πάλι, χασμουρήθηκε, πήρε αργά το δρόμο για την εξώπορτα και χάθηκε στο σκοτάδι.

Η διανυκτέρευση στο φαρμακείο, είναι μιά πολύ περίεργη υπόθεση. Μόνο που για να είναι όσο γίνεται λιγότερο περίεργη, εγώ τουλάχιστον από εκείνο το βράδυ την κάνω με κατεβασμένα τα ρολά...

Μανόλης Μαυρολέων φαρμακοποιός (Χρονογράφημα από το περιοδικό ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Δευτέρα, Μαρτίου 10, 2008

Aπρόσκλητος επισκέπτης...Αυτόκλητος φρουρός (μέρος πρώτο )

διανυκτερεύον διήγημα

Η διανυκτέρευση στο φαρμακείο είναι μιά πολύ περίεργη υπόθεση. Τη μια στιγμή μπορεί να σκυλοβαριέσαι βαρώντας μύγες, ή πουλώντας προφυλακτικά σε κανέναν ξαναμμένο ξενύχτη, την άλλη μπουκάρει μέσα κάποιος χτυπημένος, που όχι σπάνια αιμορραγεί, ή κάποιος με έγκαυμα που τον έδιωξαν από το διανυκτερεύον νοσοκομείο, αφού τον 'μπάλωσαν", όπως όπως, και για τα περαιτέρω του έθεσαν το συνηθισμένο δίλημμα.
"...έχουμε τρία τέσσερα σοβαρά τροχαία. Ή πηγαίνεις σε κάποιο διανυκτερεύον φαρμακείο να δουν τί μπορούν να σου κάνουν ή θα περιμένεις τουλάχιστον τρεις με τέσσερις ώρες μέχρι να ασχοληθούμε μαζί σου..."

Η διανυκτέρευση στο φαρμακείο είναι πραγματικά μιά πού περίεργη υπόθεση.Εκεί που κάθεσαι, πλακώνουν τα πρεζόνια και σε αρχίζουν στο δικό τους παραμύθι
" Ρε φιλαράκο, μήπως σου περισσέυει κανένα hipnosedon?"
Λες και τα hipnosedon είναι κρεμμύδια ή σκόρδα να τα βάλεις στο φαγητό και να σου περισσέψουν κι όλας....

Η διανυκτέρευση στο φαρμακείο είναι μιά πολύ, πραγματικά, μιά πάρα πολύ περίεργη υπόθεση.
Εχετε δει δεσποινίδα "μετά την πράξη" ...ξέρετε εσείς τώρα...να ψάχνει "το χάπι της επόμενης μέρας" γιατί ο καλός της- δεν πρόλαβε να "τραβηχτεί" και να σου έχει τελειώσει γιατί εκείνη τη συγκεκριμένη βραδιά τα ...συνοικιακά σου στοκ των 5-6 κουτιών δεν έφτασαν να καλύψουν όσους "δεν πρόλαβαν να τραβηχτούν" ...στην ευρύτερη περιοχή?

Η διανυκτέρευση στο φαρμακείο είναι μια πολύ περίεργη ιστορία. Ξέρεις πάντα πώς αρχίζει μα ποτέ πώς τελειώνει....

Εκείνο το ζεστό καλοκαιρινό βράδυ, περασμένες δύο και μην έχοντας τί να κάνω, μ'έπιασαν οι προκοπές μου. Σκόυπισα, σφουγγάρισα να δροσίσει λίγο το παλιό μωσαικό που έβραζε και μπηκα στο εργαστήριο να πλύνω τα χέρια μου, όταν άκουσα-άκουσα πολύ καθαρά- βήματα κάποιου που μπήκε στο φαρμακείο. Σκούπισα γρήγορα τα χέρια μου και βγήκα να δω ποιός ήταν. Κανείς! Τίποτα!Ναδα! Νιέμτε! Ναθινγκ, πως το λένε. Ναι μεν ακούστηκαν βήματα-άρα κάποιος σίγουρα μπήκε μέσα-μόνο που στο φαρμακείο δε φαινόταν κανένας! Και το μικρό μου φαρμακειό, όπως ήταν τότε διαμορφωμένο, δεν υπήρχε περίπτωση να προσφέρει σε κάποιον τον παραμικρό χώρο, γωνία, εσοχή ,κολώνα, κάτι τέλος πάντων που να μου κόβει την ορατότητα και να του δίνει τη δυνατότητα να μου αρχίσει τα παιχνίδια και τα κόλπα.
Ακουγα βέβαια, όπως όλοι μας, για ληστείες και ανοίγματα φαρμακείων αλλά, μέχρι εκείνο το βράδυ, είχα την ακλόνητη πλατιά διαδεδομένη νεοελληνική πεποίθηση ότι τα "κακά πράματα" συμβαίνουν σ'οποιονδήποτε άλλον εκτός από εμάς. Σε τα μάς τώρα? Σιγά!...

Εκατσα στο σκαμπό του πάγκου και κοιτούσα έξω τα λιγοστά αυτοκίνητα που περνούσαν προσπαθώντας να καταλάβω γιατί είχα ακούσει βήματα ενώ δεν έιχε μπει κανείς. Οπως δεν είχαμε φτάσει ακόμα στην εποχή του κλιματισμού, είχα ανοιχτή την πόρτα, ενώ ένας ανεμιστήρας οροφής άλεθε το ζεστό, σχεδόν συμπαγή αέρα, κάνοντας πιό πολύ θόρυβο, παρά τη δουλειά για την οποία τον είχαμε τοποθετήσει εκεί....

Εξω σταμάτησαν δυό μοτοσυκλέτες τύπου τσόπερ με το γνωστό, χαρακτηριστικό θόρυβο που κάνουν τα μοτερ στα ψαροκάικα.....

η συνέχεια σε λίγες ώρες έως μέρες.....

Τρίτη, Μαρτίου 04, 2008

«ΛΑΜΠΤΗΡΕΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ» Ο ΝΕΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ!! ??

στο portal για την αναπηρία του Χρήστου
και συγκεκριμένα στο φορουμ, αναρτήθηκε το πιό κάτω που αξίζει της προσοχής μας.
Παρακαλώ αν κάποιος έχει ακούσει ή διαβάσει από έγκυρη πηγή κάτι, ας απαντήσει και ας το διαδώσει.

Η ΑΠΟΚΡΥΨΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΘΥΣΙΑ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ.

Εν'όψη της ημερίδας που διοργανώνουν οι Ενεργοί Πολίτες στις 20/2 , σαςεφιστώ την προσοχή για τις λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας που τόσο επίμοναπλασάρει ο Σκάι και ο Κυριάκος Μητσοτάκης και σας λέω οτι:*Έχει αποδειχτεί οτι οι λάμπες αυτές είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνες για τονάνθρωπο και το περιβάλλον!**Περιέχουν υδράργυρο και μόλυβδο και εκπέμπουν ακτινοβολία!**Έχουν ήδη σημειωθεί τα πρώτα κρούσματα υγείας ( ζαλάδες, πονοκέφαλοι) σεάτομα που στο χώρο τους υπάρχουν τέτοιες λάμπες!*Το επίσης σημαντικό είναι οτι αυτές οι λάμπες ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ διά ροπάλου ναπετιούνται στα σκουπίδια και πρέπει να ανακυκλώνονται.Δεν υπάρχει όμως έως αυτή τη στιγμή η ανάλογη υποδομή.Σας ερωτώ:- Γιατί αφού το θέμα των παρενεργειών είναι γνωστό από πέρυσι, οι δικοί μαςσυνεχίζουν να τις προωθούν ως πανάκεια?- Ποιοι -εκτος από την εταιρία που τις παράγει- και πόσα χρήματα καρπώνεταιγια να τις προωθήσει?- Το γνωρίζουν το θέμα οι ενεργοί πολίτες και τι σκοπεύουν να κάνουν γι'αυτόστην ημερίδα τους?
Η καμπάνια της εταιρίας PHILIPS που κατασκευάζει λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας σε συνεργασία με τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ, καλά κρατεί.
Ήδη βλέπουμε στα δελτία ειδήσεων του σταθμού πόσο ανταποκρίνονται οι Δήμοι- ή καλύτερα οι δήμιοι - της χώρας και αντικαθιστούν τις παλιές 'ενεργειοβόρες» λάμπες με αυτές της PHILIPS.
Οι πολίτες στην πλειοψηφία τους είναι πλέον αρκετά ευαισθητοποιημένοι σε θέματα περιβάλλοντος κι κάνουν ότι μπορούν για να βοηθήσουν στη «διάσωση του πλανήτη».
Η διάφορες εταιρίες από τη μεριά τους επίσης πολύ ευαισθητοποιημένες για το περιβάλλον (? ) και φυσικά για την τσέπη τους, δημιούργησαν ένα προϊόν το οποίο πλασάρουν ως πανάκεια και ως ακόμη μια 'μοναδική' λύση η οποία θα σώσει τον πλανήτη.
Πολύ συγκινητικά όλα αυτά αλλά στο συγκεκριμένο θέμα υπάρχει ένα 'αλλά'.
Πόσοι από εμάς γνωρίζουμε - ή καλύτερα μας επιτρέπουν να γνωρίζουμε- από τι υλικά είναι φτιαγμένοι αυτοί οι λαμπτήρες?
Προς τα παρόν, η καμπάνια είναι βασισμένη στην φοβερή ιδιότητα της εξοικονόμησης ενέργειας.
Οι λαμπτήρες έχουν διπλάσια μεν τιμή ΑΛΛΑ , έχουν 80% λιγότερη κατανάλωση ρεύματος και διπλάσιο χρόνο ζωής.
Πραγματικά προκλητικά τα κίνητρα!
Δείτε τώρα μερικά στοιχεία που αφορούν στους λαμπτήρες αυτούς και για τα οποία κανείς δεν κάνει λόγο και ακόμη περισσότερο , κανείς δεν ενημερώνει τους πολίτες.
- Είναι φτιαγμένοι από γυαλί ανθεκτικό στη θερμότητα.
- Ο σωλήνας χαλαζία του λαμπτήρα, όταν λειτουργεί δημιουργεί φως παράγοντας ένα σεβαστό ποσό υπεριώδους ακτινοβολίας!
Πόση υπεριώδης ακτινοβολία περνάει από το γυαλί του λαμπτήρα και ποια είναι τα προβλήματα υγείας που δημιουργούνται σε όσους εκτίθενται σε αυτή?
- Εάν ο λαμπτήρας σπάσει, μπορεί να προκληθεί σοβαρή φλεγμονή στα μάτια και στο δέρμα λόγω της υπεριώδους ακτινοβολίας.
- Οι λαμπτήρες περιέχουν επικίνδυνα ποσοστά Υδράργυρου και Μόλυβδου. Γι αυτόν το λόγο απαγορεύεται να πετιούνται αυτοί οι λαμπτήρες στα σκουπίδια αλλά επιβάλλεται να πηγαίνουν στην ανακύκλωση. Τέτοια υποδομή όμως όπως ξέρουμε δεν υπάρχει! Στα κουτιά του προϊόντος, δυστυχώς δεν αναφέρεται το ποσοστό των τοξικών που περιέχονται.
Στην πραγματικότητα, η αντικατάσταση των παλαιών λαμπτήρων με τους νέους λαμπτήρες και το όφελος που έχουν στο περιβάλλον, είναι υπό αμφισβήτηση.
Η έλλειψη ανακύκλωσης έχει σαν αποτέλεσμα την μόλυνση νερού και εδάφους από αυτό το ΤΟΞΙΚΟ τελικά προϊόν.
- Δεν υπάρχουν πουθενά οδηγίες καθαρισμού του χώρου σε περίπτωση που ο Υδράργυρος απελευθερωθεί εάν μια λάμπα σπάσει. Πως λοιπόν μπορούν οι καταναλωτές να ξέρουν τι πρέπει να κάνουν όταν εκτεθούν σε τέτοιο κίνδυνο και πως θα μάθουν πόσο επικίνδυνη είναι η έκθεσή τους σε περίπτωση απελευθέρωσης του Υδράργυρου?
Προσέξτε λοιπόν τα εξής σημαντικά αν είστε από αυτούς που έχουν ήδη πειστεί και έχετε στο σπίτι σας ή στη δουλειά σας τέτοιους λαμπτήρες:
- Ποτέ μη χρησιμοποιείτε ηλεκτρική σκούπα για να καθαρίσετε τον Υδράργυρο, διότι με αυτόν τον τρόπο θα αυξηθεί η έκθεση του Υδράργυρου στον αέρα!
Η ηλεκτρική σκούπα θα μολυνθεί και θα πρέπει να πεταχτεί σε χώρο ειδικό για επικίνδυνα απόβλητα.
- Ποτέ μη χρησιμοποιείτε σκούπα για να καθαρίσετε τον Υδράργυρο.
- Ποτέ μην πλένετε σκεύη που έχουν μολυνθεί από Υδράργυρο, στο πλυντήριο πιάτων. Το αποτέλεσμα θα είναι να μολυνθεί η συσκευή καθώς και ο υπόνομος στον οποίο θα καταλήξει το νερό της συσκευής.
- Όλοι- συμπεριλαμβανομένων και των ζώων- πρέπει να μετακινηθούν από το σημείο που έχει υπάρξει διαρροή Υδραργύρου, να σφραγιστεί ο χώρος και να κλείσουν όλα τα συστήματα εξαερισμού.
- Σε περίπτωση τέτοιου ατυχήματος, μολύνονται αυτομάτως τα παπούτσια και τα ρούχα μας με αποτέλεσμα την εξάπλωση του Υδράργυρου σε όλον το χώρο του σπιτιού!
Έχουν ήδη παρουσιαστεί οι παρενέργειες σε σχέση με τη χρήση αυτών των λαμπτήρων. Πολλά άτομα υπέφεραν από ζαλάδες και πονοκεφάλους μέχρι τη στιγμή που τους κατήργησαν και τοποθέτησαν και πάλι συμβατικούς λαμπτήρες.
Πόσοι καταναλωτές τα γνωρίζουν αυτά? Τα κουτιά των λαμπτήρων δεν αναγράφουν καμία από τις επικίνδυνες 'δράσεις' τους , δεν προφυλάσσουν τον καταναλωτή και δεν γράφουν καν ότι οι χαλασμένοι λαμπτήρες πρέπει απαραιτήτως να τοποθετούνται σε κιβώτια ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να σπάσουν πριν την απόρριψή τους στην ανακύκλωση.
Κατά τα άλλα, με πρωτοστάτη τον Νομπελίστα πλέον Al Gore, η εξάπλωση της προώθησης αυτών των λαμπτήρων γίνεται όλο και πιο έντονη.
Στην Ελλάδα για ακόμη μια φορά η ανεπάρκεια των ειδημόνων μας εκθέτει σε κινδύνους οι οποίοι ενώ δεν είναι άγνωστοι, παραμένουν κρυμμένοι!
Οι αρμόδιο ετοιμάζονται να απαγορεύσουν οριστικά τη χρήση των συμβατικών λαμπτήρων και να επιβάλλουν σταδιακά τη χρήση των καινούριων.
Το ερώτημα είναι: ΓΙΑΤΙ?
Γιατί ενώ γνωρίζουν, ειδικά οι κατασκευάστριες εταιρίες, δεν ανακοινώνουν στους πολίτες όλες τις πληροφορίες ώστε να προφυλαχτούμε?
Γιατί για ακόμη μια φορά γινόμαστε εμείς πειραματόζωα για να κερδίσουν κάποιοι άλλοι?

..πρέπει να το ψάξουμε..